Axel heeft zich de afgelopen jaren ingezet om de GL boot op de Canalpride tot groot succes te maken, heeft als COC-voorlichter op scholen heel wat jongeren overtuigd dat homo’s niet vies of eng zijn, maakte het beleid van Amstelveen LHBT-vriendelijker en zette zich in voor de internationale LHBT-rechten door op verschillende Oost-Europese prides acte de présence te geven. Met zijn praktische aanpak waarbij hij inhoudelijk bespiegelingen niet schuwt, heeft Axel ons roze hart gestolen.

Axel komt als jonge politicus en nieuwkomer in de landelijke politiek hoog binnen op de lijst. De kandidatencommissie beveelt Axel aan voor plaats 10. Axel zelf wil met behulp van het congres voor plaats 7 gaan. Over zijn nominatie en motivatie om voor plaats 7 te gaan, zegt Axel zelf:

“In de aanbevelingstekst van de kandidatencommissie staan heel veel mooie woorden waar ik trots op ben. Ze hebben er plaats 10 van gemaakt omdat ze een daadwerkelijke plek in de Eerste Kamer nu nog wat vroeg vinden. Daar kan ik best een eind in meegaan, maar volgens mij hoort verjonging ook juist bij GroenLinks, dus ik ga op het congres van 7 februari, waarbij de leden de lijst definitief vaststellen, wel mijn best doen om een paar plaatsen hoger te komen. Niet om de strijd aan te gaan voor een verkiesbare plek, maar wel om die verjonging een duidelijkere stem te geven.”

Wij zijn het volledig met Axel eens en roepen alle RozeLinks-affinado’s op om hun affiniteit met diversiteit tot uitdrukking te brengen en deze LHBT-vriendelijke, jonge, getalenteerde en benaderbare politicus op plaats 7 te stemmen aankomende zaterdag!

Tot op het congres,

RozeLinks

NB Benieuwd wat een werkgroep seksuele diversiteit anno 2015 binnen de meest tolerante partij van Nederland te zoeken heeft? Schiet ons aan op het congres! Wij lopen rond met een leuke actie om dit jaar de kosten van de deelname aan de Canal pride weer te kunnen dekken.