RozeLinks neemt deel aan IstanbulPride

Deze week neemt een delegatie van RozeLinks en GroenLinks Amsterdam in Turkije deel aan de IstanbulPride 2017. Met onze aanwezigheid willen we aandacht vragen voor en steun betuigen aan de strijd van de Turkse LHBTIQ+ activisten. Afgelopen jaar werd de Pride Parade op zondag op het allerlaatste moment verboden en werden diverse activisten gearresteerd toen ze een openbare verklaring wilden voorlezen. Of de Pride Parade, die dit jaar op zondag 26 juni is gepland, door de autoriteiten wel toegestaan wordt is nog onzeker.

IstanbulPride 2016

Vrijheid om te zijn wie je bent, staat steeds meer onder druk in Turkije. De delegatie van RozeLinks en GroenLinks Amsterdam zal in Istanbul aanwezig zijn om haar solidariteit te betuigen met de LHBTQI+ gemeenschap in Turkije. De delegatie leden zijn:

• Nevin Özütok – Lid Tweede Kamer voor GroenLinks
  • Tania Barkhuis - Voorzitter GroenLinks Amsterdam
  • Servaz van Berkum - Statenlid GroenLinks Noord Holland
  • Dirk van Bergen – Bestuur RozeLinks, bestuurslid GroenLinks Amsterdam
  • Rocco Piers – Bestuur RozeLinks, fractievoorzitter GroenLinks Amsterdam-Zuid

De delegatie zal tijdens haar bezoek de contacten met vertegenwoordigers van de Turkse Pride organisatie, LHBTIQ+-organisatie SPoD en andere LHBTIQ+ activisten verder verstevigen. Afgelopen jaar namen op uitnodiging van GroenLinks een aantal van hen deel aan de Europride in Amsterdam.

Naast de delegatie van RozeLinks/GroenLinks Amsterdam zullen in Istanbul komende week meerdere Internationale waarnemers aanwezig zijn.

Via Facebook (RozeLinks) en Twitter(@rozelinks) zullen regelmatig updates worden verzorgd.