Stem nu op jouw Roze lieverdje 2018!

De genomineerden voor het Roze Lieverdje 2018 zijn bekend! Tientallen kandidaten werden de afgelopen weken door Amsterdammers aangedragen. De jury selecteerde hieruit de volgende vier genomineerden. Lees meer over de kanshebbers en stem voor 11 februari op jouw Roze Lieverdje!

Stichting Maruf

Ana Paula Lima

Nassiri Belaraj

Wielie Elhorst

Je kunt tot 11 februari stemmen op jouw favoriete kandidaat. Op Valentijnsdag, woensdag 14 februari 2018, zal tijdens het Roze Lieverdje Gala de winnaar bekend worden gemaakt.

Het Roze Lieverdje is een tweejaarlijkse prijs van RozeLinks en GroenLinks Amsterdam die op Valentijnsdag wordt uitgereikt aan een Amsterdammer of initiatief, die zijn of haar sporen verdiend heeft in de strijd voor seksuele diversiteit en LHBTIQ+ emancipatie. De winnaar wordt bepaald door een stemming onder Amsterdammers (50 %) en de jury (50%). De jury voor het Roze Lieverdje 2018 bestaat uit Tirza de Fockert (voorzitter), Irene Hemelaar, Lady Galore, Döne Fil, Petra van Dijk, Olave Basabose, Hilde Vossen, Renske Green-Lute, Mathieu Heemelaar, Tania Barkhuis, Simion Blom, Servaz van Berkum,  Dirk van Bergen en Rocco Piers.