Uitgelicht

De genomineerden voor het Roze Lieverdje 2018 zijn bekend! Tientallen kandidaten werden de afgelopen weken door Amsterdammers aangedragen. De jury selecteerde hieruit de volgende vier genomineerden. Lees meer over de kanshebbers en stem voor 11 februari op jouw Roze Lieverdje!

Stichting Maruf:'Kenniscentrum én liefdevolle safe space, daar streven we bij Maruf naar'

Ana Paula Lima:'Ik wil dat transgenders gezien worden als mensen'

Nassiri Belaraj:'De eenzaamheid die ik heb gevoeld, wil ik anderen besparen'

Wielie Elhorst:'Ik wil laten zien dat LHBT'ers gewoon bij de kerk horen, en andersom'

Je kunt tot 11 februari stemmen op jouw favoriete kandidaat. Op Valentijnsdag, woensdag 14 februari 2018, zal tijdens het Roze Lieverdje Gala de winnaar bekend worden gemaakt. Het Gala zal plaatsvinden in Jungle Amsterdam, vanaf 20.00u. Wil je daar bij zijn? Meld je dan nu aan via de facebookpagina: https://www.facebook.com/events/362331104177077/!

Het Roze Lieverdje is een tweejaarlijkse prijs van RozeLinks en GroenLinks Amsterdam die op Valentijnsdag wordt uitgereikt aan een Amsterdammer of initiatief, die zijn of haar sporen verdiend heeft in de strijd voor seksuele diversiteit en LHBTIQ+ emancipatie. De winnaar wordt bepaald door een stemming onder Amsterdammers (50 %) en de jury (50%). De jury voor het Roze Lieverdje 2018 bestaat uit Tirza de Fockert (voorzitter), Irene Hemelaar, Lady Galore, Döne Fil, Petra van Dijk, Olave Basabose, Hilde Vossen, Renske Green-Lute, Mathieu Heemelaar, Tania Barkhuis, Simion Blom, Servaz van Berkum,  Dirk van Bergen en Rocco Piers.

Natuurlijk wil RozeLinks weer meevaren met de Canalparade op 6 augustus 2016 in Amsterdam. Een organisatiecomité is al druk bezig met de voorbereidingen.

Wil je op de hoogte blijven van de voorbereidingen en horen wanneer de inschrijving om mee te varen start? Meld je dan aan voor onze mailinglijst, dan ontvang je regelmatig alle informatie.