Komende week verblijft een delegatie van GroenLinks en RozeLinks in Istanbul om contacten te verstevigen met LHBTQI+ organisaties als Lambda Istanbul en met stadsdeelvertegenwoordigers uit Besiktas. Tijdens het verblijf van een kleine week wordt actief deelgenomen aan diverse bijeenkomsten, waarop gesproken zal worden over onderwerpen als LHBTIQ+ vluchtelingen en het verdedigen van de belangen van de LHBTQI+ gemeenschap in de Turkse politiek.

Vrijheid om te zijn wie je bent, staat steeds meer onder druk in Turkije. Het verbod op de gaypride maakt dit weer eens pijnlijk duidelijk. De delegatie van GroenLinks en RozeLinks zal in Istanbul aanwezig zijn om haar solidariteit te betuigen met de LHBTQI+ gemeenschap in Turkije.

De GroenLinks-RozeLinks delegatie zal bestaan uit Nevin Özütok (bestuurder Amsterdam Oost), Tania Barkhuis (voorzitter GroenLinks Amsterdam), Dirk van Bergen (bestuur Roze Links en bestuur GroenLinks Amsterdam) en Rocco Piers (fractievoorzitter GroenLinks Amsterdam Zuid en bestuur RozeLinks).

Simion Blom, gemeenteraadslid GroenLinks in Amsterdam, zal deel uitmaken van de gemeentelijke delegatie van Amsterdam, die komend weekend eveneens in Istanbul aanwezig zal zijn.