Verder is er onder meer is er onder meer een paneldiscussie over effectief lokaal en regionaal regenboogbeleid. We besteden natuurlijk aandacht aan geboekte successen en 32,5 jaar RozeLinks. En we kijken vooruit. Afsluitend is er een borrel en ’s avonds een spetterend feest.

We hopen je te verwelkomen op 24 september!

Irene, Ivo, Michiel, Pieter, Rocco (het organiserend comité)

Programma 24 september 2022

STRIJDBAAR VOOR SEKSUELE EN GENDERDIVERSITEIT

13:30 – Inloop

13.55 – Opening jubileum

14:00 – 15:30 – Algemene sessie o.a:

• In gesprek met Tweede Kamerlid Lisa Westerveld over acceptatie en gelijke rechten van LHBTIQ+ personen
  • Videopresentatie over Homomonument in Amsterdam en Sodomonument in Utrecht

15:30 – 16:00 – Pauze

16:00 – 17:30 – Paneldiscussie over effectief lokaal en regionaal regenboogbeleid

Panelleden: o.a. Henk Nijmeijer, Statenlid uit Drenthe; Coby Franken, raadslid uit Woerden.

• Wat kan een provincie doen voor sociale acceptatie van LHBTIQ+ personen?
  • Hoe dragen evenementen als Coming out week, lokale pride en roze lieverdje bij aan zichtbaarheid en acceptatie?
  • Hoe kom je tot effectief lokaal regenboogbeleid?

17:30 – 19:00 Borrel met korte terugblik op ruim 30 jaar RozeLinks

20:00 – 23:00 Spetterend feest met DJ P78

Lisa Westerveld

Lisa Westerveld is sinds 2017 Tweede Kamerlid voor GroenLinks en houdt zich onder meer bezig met emancipatie. Op het RozeLinks jubileum zal zij spreken en gaat ze in gesprek over LHBTIQ+-emancipatie.

Voor haar Kamerlidmaatschap was zij onder meer raadslid in Nijmegen, werkzaam bij de Algemene Onderwijsbond (AOb) en voorzitter van de LSVb.

Meer weten? Lees verder over Lisa Westerveld

Kamerlid Lisa Westerveld spreekt op RozeLinks jubileum
RozeLinks jubileumlogo vierkant

Over RozeLinks

RozeLinks is al ruim 30 jaar strijdbaar voor seksuele en genderdiversiteit. De werkgroep van GroenLinks werd in 1990 opgericht, enkele maanden voor de partij officieel ontstond. In de afgelopen jaren heeft RozeLinks geknokt voor zichtbaarheid, acceptatie en gelijke rechten voor LHBTIQ+ personen.

Zo zetten we ons sinds 1990 onder meer in voor de verankering van gelijke rechten in de Grondwet, voor meerouderschap en adoptie door LHBTIQ+ personen, goede, betaalbare en toegankelijke transgenderzorg, tegen achterstelling en buitensluiting op school, werk en zorg en voor de humane opvang van LHBTIQ+ vluchtelingen.

Er is dus nog veel werk te doen!

Kargadoor Utrecht - Buitenkant

Het RozeLinks jubileum vindt plaats in de werfkelder van de Kargadoor.

• De Kargadoor
  • Oudegracht 36