De nominatie voor het Roze Lieverdje 2018 is geopend! Kandidaten voor het Amsterdamse Roze Lieverdje kunnen tot 7 januari 2018 worden voorgedragen via de link rechts op deze pagina. Voor de zevende keer organiseert RozeLinks samen met GroenLinks Amsterdam deze verkiezing. Het Roze Lieverdje is een tweejaarlijkse prijs die op Valentijnsdag wordt uitgereikt aan een Amsterdammer of initiatief, die zijn of haar sporen verdiend heeft in de strijd voor seksuele diversiteit en homo-emancipatie. Tot 7 januari a.s. kunnen Amsterdammers kandidaten voordragen. Op Valentijnsdag, woensdag 14 februari 2018, zal de uitreiking plaats tijdens het Roze Lieverdje Gala.

De jury voor het Roze Lieverdje 2016 bestaat uit Tirza de Fockert (voorzitter), Irene Hemelaar, Lady Galore, Döne Fil, Petra van Dijk, Olave Basabose, Hilde Vossen, Renske Green-Lute, Mathieu Heemelaar, Tania Barkhuis, Simion Blom, Servaz van Berkum,  Dirk van Bergen en Rocco Piers.

De nominatie voor het Roze Lieverdje 2018 staat open tot 7 januari 2018. Amsterdammers worden uitgenodigd om kandidaten of initiatieven voor te dragen, met een korte motivatie, via de site. De juryzal half januari uit alle inzendingen bekendmaken welke drie of vier kandidaten genomineerd worden, waarna de publieksverkiezing op internet geopend wordt. De publiekskeuze telt voor de helft mee in de uitslag van de uiteindelijke winnaar.